Popcorn festival 2008


Kund: Stockholm stad kultur / Popcornfestivalen

Om Popcornfestivalen: Popcornfestivalen är en filmfestival med tema på musik. Detta år så blev temat humor.

Uppdrag: Formge magasinet/programmet och göra vinjetten till varje film.

Lösning: Hela konceptet som vi formgav efter baserades på det minst ”roliga” ämnet mattematik och statestik. Allt innehåll försökte vi så mycket som möjligt göra till statestik och diagram. Vinjetten baserades på det som var motsats till komedi: Skräck.

We created a graphic concept for a film festival. The theme was humor and comedy. Our concept was based on the most boring thing in the world, mathematics and statistics. We also made an intro movie for all the movies.

Client: Popcorn / Stockholm city culture
Project: Popcorn magazine/program and intro movie to the films on the festival.
My Role: Art Director / Graphic Designer
Credits: Joakim Knapp and Niklas Bergh

Tumba Grafisk profil

Bagis — ”The evolotion of bakery”

Kanal 9 Channel Idents

JC Jeansguide

Vinnarum – Ta turen till dig

About Ämeli

Rivella – Kicks & Thrills

Di-rect

Contact

Net 1 — Täckningsturné

Kayak Travel

Popcorn festival 2008

Ödåkra Vodka

ELLE GALAN 2008

Tjuvstart på Tumba

Photos

Bon Re-design

Hjälten på den gröna ön.