Net 1 — Täckningsturné

Kund: Net 1

Uppdrag: Öka kännedomen om bredbandet som verkligen fungerar på landsbygden.

Lösning: Vi började med att titta på vart Net 1 verkligen behövs och vart de har låg kännedom. Vi hittade utvalda orter. Vi insåg snabbt att det inte handlade om de större städerna utan mindre norrut.

Vi insåg att det var ingen mening att göra en vanlig kampanj för att få upp uppmärksamheten utan vi ville visa att vi är inte från stockholm och säger att vårt nätverk täcker utan att veta vad vi talar om. Vi ville sättas på prov, på plats. Skapade en turné och åkte ut till de orterna som verkligen har problem att få uppkoppling med de traditionella bredbanden. På plats kunde man verkligen testa på Net 1.

Det vi också var noga med var att man skulle ha kul på platsen vi stod på. Vi skapade bla. en tävling där man skulle hitta ett modem som streamade live. Vi kallade den modemjakten. Utöver det så fanns det gratis korv, rallybil som man kunde åka och testa modemet där man behövde det och en mätare där man kunde få ut aggression på sitt dåliga modem.

Undertiden turne pågick så backade vi upp med radioreklam och printannonser som var direkt anpassade efter område allt för att få fram den lokala känslan.

 

Client: Net 1

My role: Art director

Year: 2012

 

Tumba Grafisk profil

Bagis — ”The evolotion of bakery”

Kanal 9 Channel Idents

JC Jeansguide

Vinnarum – Ta turen till dig

About Ämeli

Rivella – Kicks & Thrills

Di-rect

Contact

Net 1 — Täckningsturné

Kayak Travel

Popcorn festival 2008

Ödåkra Vodka

ELLE GALAN 2008

Tjuvstart på Tumba

Photos

Bon Re-design

Hjälten på den gröna ön.