Kayak Travel

Kund: Goodby silverstein & partners / Hyper Island

Om kund: Kayak är USA’s största sökmotor för resor.

Uppdrag: Utforska hur man kan använda flera sinnen för att göra intryck.

Lösning:Vi ville påminna i det vardagliga livet om att det finns en annan värld i andra städer och länder. Detta gjorde vi med realtidsbaserade upplevelser, via skärmar som sattes upp i skyltfönster och på bussar. Sedan hade vi ljudpunkter där man kunde höra andra delar av världen.

We were challenged to create a project for a client of our choice, that through its experience and communication, engaged all 5 senses – and generated revenue. 

Client: Hyper Island / workshop brief from Goodby, Silverstein & Partners
Project: KAYAK – One Click Away
My role: Conceptual development
Collaboration with: Anna María Larsson, Lasse Korsgaard, Nathan Ross and Sveinung Skaalnes

Tumba Grafisk profil

Bagis — ”The evolotion of bakery”

Kanal 9 Channel Idents

JC Jeansguide

Vinnarum – Ta turen till dig

About Ämeli

Rivella – Kicks & Thrills

Di-rect

Contact

Net 1 — Täckningsturné

Kayak Travel

Popcorn festival 2008

Ödåkra Vodka

ELLE GALAN 2008

Tjuvstart på Tumba

Photos

Bon Re-design

Hjälten på den gröna ön.